De belangrijkste aspecten van een online winkel

De e-commerce wereld is al jaren aan het exploderen. Steeds meer grote bedrijven maar ook kleine entrepreneurs pakken hun graantje mee in deze industrie. Nu vraag je je misschien af hoe het is om zelf een e-commerce bedrijf op te zetten. In dit artikel bespreken we de belangrijkste aspecten van een succesvolle online winkel.

Website

Het maakt niet uit of je het best mogelijke product in jouw niche en de beste klantenservice hebt. Als het webdesign van de winkel slecht is, is je online zakelijke aanwezigheid gedoemd. Volgens een Kissmetrics-onderzoek beschouwt 93% van de kopers het uiterlijk van de website als de belangrijkste factor bij het doen van een aankoop.

Om een winstgevende online winkel te creëren, kun je ofwel een aardige cent betalen aan een webdesigner of zelf leren coderen. Als alternatief kun je gewoon een kant-en-klaar template krijgen en deze aan uw behoeften aanpassen. Gelukkig zijn er duizenden geweldige e-commerce templates op internet die worden aangeboden door sites als TemplateMonster, TonyTemplates, Apollotheme en anderen met een strak ontwerp, intuïtieve lay-outs en die de nieuwste trends op het gebied van webontwerp volgen.

Samenwerken

Het is voor de meeste kopers niet gemakkelijk om hun zuurverdiende geld aan een onbekend bedrijf te schenken. Bouw je reputatie op door te laten zien welke bedrijven met je samenwerken. Ze hoeven niet per se op de schaal van een Coca-Cola of Apple te zijn, maar zelfs kleine bedrijven kunnen een zekere mate van betrouwbaarheid aan je onderneming toevoegen.

Customer service

Je klanten moeten weten dat ze ondersteuning krijgen nadat ze een aankoop hebben gedaan, indien nodig. Het garanderen van probleemoplossing na de aankoop en advies voor de aankoop kan potentiële kopers omzetten in loyale, terugkerende klanten.

Het meest uitgebreide, behulpzame type ondersteuning is een livechatfunctie die 24/7 werkt. Deze tool kan je conversie op de hele site met 10% of meer verhogen. Als ueniet over de middelen beschikt om 24 uur per dag ondersteuning te bieden, moet je toch een soort van service verlenen om mensen tijdens werkuren te helpen.

Leveren

Als laatste is het ook belangrijk om zo snel mogelijk je product te leveren. Mensen zijn gewend om in een paar dagen hun product te ontvangen en zijn ook bereid daarvoor te betalen. Je kunt de de welkbekende brievenbusdoos gebruiken om je pakketjes te versturen. Op deze manier hoeven je klanten niet thuis te zijn om het pakket te ontvangen.