Hoeveel kost Facebook-advertenties?

Facebook adverteren worden weergegeven op de meeste marketingblogs en andere sociale-mediagroepen. Als je advertenties op sociale media gebruikt of van plan bent te gebruiken (dit artikel gaat over adverteren op Facebook), heb je je vast afgevraagd hoeveel adverteren op Facebook adverteren kost. In eerste instantie lijkt het erg moeilijk, zelfs onmogelijk, om het uit te leggen. Als we ons echter verdiepen in het onderwerp, blijken er enkele factoren te zijn die het advertentiebudget helpen bepalen. Dus laten we beginnen!

Om te beginnen – twee modellen van reclame

Je weet waarschijnlijk al dat verkeer op twee manieren kan worden gegenereerd: organisch of betaald. Behandel het voegwoord “of” met een korreltje zout, ik moedig je aan om het voegwoord “en” te gebruiken. Waarom? Het is algemeen bekend dat synergieën meestal veel beter werken dan individuele acties. Net als in het leven. Dit is hier ook het geval. Ik schrijf hierover omdat je gratis kunt adverteren door organische activiteiten uit te voeren. Er is echter een “maar” … Organische activiteiten alleen zullen niet altijd, of liever in een groot aantal gevallen, betaalde activiteiten, zoals Facebook adverteren, niet vervangen.

Je vraagt ​​je waarschijnlijk af of er een kans is om je publiek te bereiken door alleen organische activiteiten te gebruiken (regelmatig publiceren, groepsvorming, evenementen organiseren, live video’s publiceren, etc.)? De kans is groot dat sommige van de gebruikers die je belangrijk vindt, naar je toekomen en langer blijven. Maar dankzij betaalde activiteiten kun je in korte tijd een breder publiek bereiken, met een goede kans dat de effecten onevenredig groter zijn dan bij organische activiteiten. Waarom schrijf ik hierover? In het begin wilde ik je erop wijzen dat het de moeite waard is om twee advertentiemodellen te combineren, met de nadruk op betaalde activiteiten wanneer je net je eerste stappen op sociale media zet. We zullen hier later in het artikel ook aandacht aan besteden!

Of en aan wie we betalen – advertentieactiviteiten alleen of met een reclamebureau

Laten we beginnen met het feit dat je een keuze hebt. Je kunt zelf advertenties maken, evenals hun optimalisatie en controle. Je kunt ook gebruik maken van het aanbod van een marketingbureau. Maar één voor één bij het maken van de keuze moet je alle voor- en nadelen van elke oplossing overwegen, of liever grondig analyseren. Om te beginnen wil ik alleen vermelden dat wat je ook besluit te doen, de advertentiecampagnes zelf geld nodig hebben om te werken. De kwestie van de kosten van het maken en optimaliseren van een campagne blijft, dus je moet goed nadenken over deze beslissing.