Wat is CRO en hoe kan het jouw bedrijf helpen?

Hebt je er ooit aan gedacht om de verkoopcijfers van jouw website te verhogen zonder dat je daarvoor meer moet investeren? Nou, dat is precies wat conversie optimalisatie doet.
Met deze techniek profiteert je van alles wat jouw site al biedt en maakt je alleen de nodige aanpassingen om nog meer te converteren!
Wat is CRO
De conversie optimalisatie of CRO, van het acroniem Conversion Rate Optimization, is een uitstekende manier om de prestaties van jouw site te verbeteren, door gebruik te maken van het verkeer dat er al is om het conversiepercentage te verhogen, zonder noodzakelijkerwijs het aantal bezoeken te verhogen.
Maar eerst en vooral is het de moeite waard te begrijpen wat conversieratio is. Deze term verwijst naar het percentage mensen dat jouw pagina’s bezoekt en daarop een bepaalde actie uitvoert, bijvoorbeeld: contact opnemen, belangrijke gegevens verstrekken waarmee jouw verkoopteam later aan de slag kan; de aankoop van een product of dienst, enz.
Nu dit duidelijk is, is het gemakkelijker te begrijpen wat is CRO: stel dat jouw website een contactknop heeft onderaan de homepage. Het maakt niet uit hoeveel bezoeken hij dagelijks heeft, het aantal mensen dat dit deel bereikt is niet genoeg om jouw doel van leads (potentiële klanten) te bereiken.
Met conversie optimalisatie wordt een analyse gemaakt van jouw gehele site en deze knop, die voorheen niet zo zichtbaar was, wordt prominenter, wat automatisch jouw kansen op het winnen van nieuwe klanten verhoogt.

Voordelen van conversie optimalisering
Dit is slechts een zeer eenvoudig voorbeeld van wat kan worden gedaan met de conversie-optimaliseringstechniek. Niet alleen jouw hele site, maar ook landingspagina’s, andere call-to-actions en alles wat op jouw pagina’s staat en conversie genereert, kan worden verbeterd.
Een van de grote voordelen van deze actie is dat men dit aantal kan verhogen zonder meer te moeten investeren om verkeer te verwerven. Daarmee behaalt je steeds betere resultaten, zonder nieuwe investeringen en toch een verlaging van de waarde van jouw CAC (cost of customer acquisition).
Hoe kan een CRO-specialist je helpen?
Om de techniek van conversie optimalisering te laten werken en de verwachte resultaten te laten opleveren, is het uiteraard noodzakelijk de hele site van jouw bedrijf grondig te analyseren. Hoe perfect je het ook vindt, vergeet niet dat er altijd iets is dat verbeterd kan worden.
Juist daarom is het van essentieel belang dat een team van professionals de conversie optimalisatie van jouw site uitvoert. Een gespecialiseerd agentschap werkt met geavanceerde Web Analytics tools, altijd gericht op het identificeren van de beste manieren om jouw verkoop te verhogen!